הכול אודות אזרחות פורטוגל

portugal

משתייכים למגורשי ספרד או צאצאי הדיכוי מאותה התקופה? לבטח שמעתם על אזרחי טורקיה, ספרד או מרוקו שנאלצו להסתלק ממחוזות ילדותם. הדבר קרה במאה ה-15 וה-16 ומאידך, היום יש לכם את ההזדמנות הטובה ביותר להשיב את מה שנגזל מכם ולהיות חלק מהאיחוד האירופאי.

כן, גם אתם יכולים לקבל במהירות ועל פי כל התנאים הטובים ביותר את הדרכון הנחשק – אזרחות פורטוגלית לכל דבר. נכון להיום יותר יותר אנשים מבינים את האיכויות שבדבר ועושים דרכון פורטוגלי ולא ספרדי משום שהחוק הספרדי מקשה יותר על קבלתו. זקוקים להסבר? הספרדים לצורך העניין שלא בדומה לפורטוגלים יערימו עליכם לא מעט קשיים, הם ידרשו ידיעה בשפה, בכתיבה ואפילו ידיעת היסטוריה המקום. מה ההבדל בין ספרד לפורטוגל? לעומת זאת, פורטוגלים לא יידרשו מכם ידיעת השפה, לא מבחני המקום וההיסטוריה ואפילו ויתור על ההגעה. נוכח העבודה כי המון אנשים הבינו את היתרון באזרחות זו, הם נוהרים ומגישים בקשות – זאת לפני שפורטוגל תיישר קו לכאורה עם החוקים המחמירים של ספרד. אז מה עושים? הנה כמה דברים ושלבים בהם מוגשים המסמכים שלכם מתחילת התהליך ועד קבלת האזרחות הנחשקת.

אז קודם כל, צריך לבדוק את שם המשפחה שלכם ואת אילן היוחסין הבסיסי שלכם. שמות משפחה, ארץ ומוצא. זה למעשה התהליך שיבדוק אם אתם אכן משתייכים למגורשי ספרד או פורטוגל. הליך זה יתרחש כחודש וחצי בלבד. לצד התהליך הזה, מגיע השלב הראשון, שלב בו מוגשים המסמכים הללו כולל אילן יוחסין שיוכן על ידי גוף מוסמך ויוגש לקהילה היהודית בפורטוגל. מסמכים אלו חשובים כדי לחקור ולוודא כי אכן יש לכם זיקה ולו קשר למגורשי ספרד/ פורטוגל. לאחר אישור הקהילה שאתם אכן צאצאים של מגורשי ספרד אפשר להמשיך לשלבים המתקדמים. בשלב המתקדם שהוא השלב השני למעשה, מדברים על אישור מהקהילה היהודית והגשת הבקשה עצמה לממשלת פורטוגל. שלב זה נחשב לשלב מורכב יותר והוא דורש יותר אישורים, טפסים וכמובן זמן וסבלנות. לאחר איסוף כל המסמכים, מחתימים אתכם על בקשה ברורה לקבלת אזרחות אשר פרטיה ימולאו בצורה התקנית ביותר. עכשיו, מגישים את הבקשה לממשלת פורטוגל וממתינים. ההמתנה יכולה להימשך בין חצי שנה לשנה ואף יותר נוכח ריבוי הבקשות.

בשלב הסופי מתקבלת הודעה על היותכם אזרחים ועכשיו, מגיע שלב הדרכון. כאן, ההליך פשוט ונוח ביותר, מגיעים לשגרירות פורטוגל בארץ ומשלמים אגרה ומחכים בדואר לדרכון המיוחל. בסיכום דבר, הדרך הלא פשוטה כרוכה בקשרים בפורטוגל, הכרת הבירוקרטיה והעברת המסמכים הנכונים למי שצריך בעת הנכונה. עכשיו, כל מה שנשאר זה ליישם את האזרחות באמצעות דרכון שחותם את הדרך שעשיתם.

>> למידע בנושא הוצאת אזרחות ודרכון רומני, לחצו כאן.